מי אתה, דר אבירם?

אז מעבר ל"רגיל", שאותו אני כותב בכל מקום, אספר קצת על עצמי ומה עבר עלי בתחום התזונה והמשקל.

כל תקופת ילדותי ונערותי הייתי, מה שנקרא בשפה המקצועית, בעל עודף משקל, ובשפת העם – שמן.

הייתי כבד בתנועה, ואחרון שבוחרים אותו לקבוצות משחק, אם הייתה מעורבת בו איזו שהיא צורה של פעילות גופנית. ריצה, קפיצה ואפילו תנועה מהירה, היוו עבורי אתגר.

בבגרותי, לאחר השחרור משירותי הצבאי (עובד מטבח, איך לא?), החלטתי שבצורה כזו אי אפשר להמשיך. מעבר להפרעה בחיי היומיום, אני בסיכון בריאותי לחטוף כל מיני תחלואים של העידן המודרני – השמנת יתר מובילה בהרבה מקרים לסוכרת, שמובילה לטרשת עורקים, שגורמת להפרעות בזרימת הדם ומשם הדרך ל… לא רוצה לחשוב על זה!

התחלתי לבדוק מה צריך לעשות כדי לשנות את אורח חיי. התחלתי להתייעץ עם תזונאית (10 פגישות חינם מטעם קופת חולים), התחלתי להקפיד על מה שנכנס לפה שלי, בדיוק לפי התפריטים שהתאימה לי. בין השאר התחלתי לבקר בגינות כושר ברחבי העיר ולאט לאט התחילו הקילוגרמים לרדת.

כשהרגשתי נוח מספיק, התחלתי ללכת מספר פעמים בשבוע, אבל את השינוי הגדול עשיתי כאשר נרשמתי לקאונטרי קלאב והתחלתי לשחות 3 פעמים בשבוע. 

בהתחלה הייתי עוצר אחרי כל בריכה, ולפעמים אפילו באמצע, ולאט לאט הכושר והנשימה השתפרו – 2 בריכות ברצף, 3 בריכות, 4 בריכות, ולא לקח הרבה זמן (משהו כמו חודש) ושחיתי קילומטר רצוף, ללא הפסקה.

היום אני במשקל ממוצע ושומר על פעילות גופנית ותזונה בריאה.

בבלוג אני משתף אתכם בכל מה שלמדתי בדרך, בתקווה שישמש גם אתכם.

לבריאות!

דר אבירם

דר אבירם, נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.