דיאטה לסוכרתיים

מחלת הסוכרת היא המחלה הנפוצה ביותר במערב. מיום ליום עולה מספר חולי הסוכרת ואיתם הסיבוכים הנגרמים כתוצאה מהמחלה. מחלת הסוכרת עלולה להביא לסיבוכים רבים, למחלות דם, למחלות כלי דם, לאירועים מוחיים, ליתר לחץ דם, לעיוורון ועוד. כדי להימנע מסיבוכים חייבים חולי הסוכרת להקפיד על תפריט מאוזן . דיאטה לסוכרתיים אינה ככל הדיאטות . דיאטה לסוכרתיים חייבת להיות בליווי של רופא או דיאטן מוסמך. גם חולי סוכרת, על אף המחלה, יכולים לקיים אורח חיים בריא וליהנות מהחיים, אם ישכילו לפנות לדיאטן מוסמך ולהרכיב תפריט אישי של דיאטה לסוכרתיים.
דמויות של אנשים

תוכן עניינים

דיאטה לסוכרתיים – מהם העקרונות החשובים?

  • המפתח של דיאטה לסוכרתיים הוא צריכת מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך והימנעות ממאכלים שיש בהם פחמימות מזוקקות ואלכוהול.
  • להימנע מפחמימות פשוטות כמו לחם לבן, פיתה, לחמנייה, באגט, אורז לבן, פתיתי תירס, סוכר לבן ומוצריו ואלכוהול לסוגיו.
  • כדי לאזן את הסוכר בלילה חשוב לאכול מאכל קל לפני השינה כמו יוגורט או פרי או קרקר שיפון עם ממרח טחינה.

דיאטה לסוכרתיים - הכמות חשובה

לא מספיק לאכול מזונות בעלי אינדקס גליקימי נמוך חשוב גם להגביל את כמות המזון. כל דיאטן המרכיב דיאטה לסוכרתיים ימליץ על ארוחות קטנות  במשך היום . חשוב לא להישאר רעבים ולהקפיד על ארוחות ביניים.

דיאטה לסוכרתיים – חשוב לאכול סיבים תזונתיים

הסיבים התזונתיים המצויים בפירות ובירקות , בעיקר בקליפה,  בדגנים המלאים ובקטניות.  סיבים אלו מעכבים  את כניסת המזונות לדם ולכן הם מפחיתים את הצורך האינסולין.  הם גם עוזרים בחילוף החומרים  ונותנים הרגשת שובע.

דיאטה לסוכרתיים – השתייה חשובה

בתפריט של דיאטה לסוכרתיים חשוב  להקפיד על כמות מספקת של שתייה . הסיבים התזונתיים סופחים נוזלים ולכן השתייה היא מרכיב חשוב בדיאטה לסוכרתיים. כמובן שאין לשתות משקאות ממותקים ותוססים וכדאי להמעיט בשתיית קפה.

דיאטה לסוכרתיים – כדאי להימנע מממתיקים מלאכותיים

ממתיק מלאכותי הוא מוצר כימי ללא ערך תזונתי.  הוא מצטבר בגוף  ויוצר עומס. לא תמיד הגוף מצליח להפריש אותו עם הפסולת הוא מצטבר בגוף ויוצר עומס. ולכן לטווח ארוך הוא גורם להשמנה.

דיאטה לסוכרתיים – מהם המזונות המומלצים

  • פירות -כל הפירות , מלבד ענבים אבטיח ומילון  שיש בהם תכולת סוכר גבוהה.
  • ירקות  – כל הירקות מלבד תפוחי אדמה.
  • דגנים וגרעינים – כל הדגנים המלאים מקמח מלא , שיפון , פסטות,  בורגו,ל אורז מלא, שיבולת שועל, קרקר, שיפון ועוד.
  • קטניות – הקטניות מומלצות מאוד בתפריט של דיאטה לסוכרתיים . שעועית, לוביה, במיה,  חומוס, עדשים, אפונה,פולי סויה ועוד