דיאטה לפי סוג דם

דר' פיטר ג. ד'אדאמו חקר ופיתח את הדיאטה לפי סוג הדם. זו דיאטה הנותנת מפתח פשוט לדעת אילו מזונות יטיבו אתך ואילו מזונות יזיקו לך.
דיאטה לפי סוג דם

תוכן עניינים

המפתח לדיאטה זו הוא: אכילה לפי סוג הדם

סוג הדם, כך טוען דר' ד'אדאמו, הוא מעין קוד גנטי המעיד על תכונות גופניות שונות כגון: פעולות עיכול , חומציות ברקמות, רגישות חיסונית ונטייה לתגובות אלרגיות למזונות שונים.

הרציונל שמאחורי השיטה

בימים הקדומים עיקר מזונו של האדם היה מבוסס על החי – הגברים יצאו לציד, ועל הצומח- הנשים ליקטו פירות שורשים וזרעים למאכל.כולם היו בעלי סוג דם שווה ומערכת העיכול וחילוף החומרים היו מותאמים לסוג האוכל הזה.

אך לפני כ3000 שנה הכול השתנה. החלה נדידת עמים וחיפוש אחרי סוגי מזון שונים. בעקבות שינוי המזון, שונה גם סוג הדם . כעת לא כולם היו בעלי סוג דם זהה. סוג הדם שונה בהתאם לסוגי המזון שאכלו.

כיום סוגי הדם נבדלים זה מזה בהרכב הנוגדנים שבהם. אדם בעל סוג דם אחד לא יכול לתרום דם לאדם בעל סוג דם אחר כי אז תתרחש תגובה חיסונית הגורמת לקרישת דם.

כך גם בסוגי האוכל . חשיפה למזונות שאינם מתאימים לסוג הדם שלך גורמת לירידה הדרגתית בבריאות , לחוסר אנרגיה, לנטייה למחלות ולתופעות אלרגיות שונות.

עקרונות השיטה:

בפשטות אפשר להגדיר את העקרונות בשלושה משפטים:

א. הימנע ממזונות בעייתיים לסוג דמך.

ב. הגבר צריכת מזונות שסוג דמך מותאם אליהם גנטית .

ג. אמץ אורח חיים מאזן, על פי הנטייה שלך לבריאות ולמחלות.

דיאטה לפי סוג דם מנחה לאכילה לפי קוד גנטי

קיימת תגובת גומלין כימית בין סוג המזון שאנו אוכלים ובין הדם שבגופנו. תגובה זו היא התוצר של הקוד הגנטי שלנו. הראקציה נגרמת בשל פקטור הנקרא לציטין . הלציטין הוא חלבון המצוי בצורות שונות והוא קיים במזון ויש לו תכונות המשפיעות על סוג הדם בגופנו.

אם כך, דיאטה לפי סוג דם מתבססת על הטענה שכאשר אתה ניזון ממזונות המכילים לציטים שאינם תואמים את סוג הדם שלך, הלציטין שהוא בעל תכונת התגבשות , מגבש סביבו תאי דם בגוף.

למזלנו , הלציטינים הקיימים בתפריט דיאטה מצוי לא גורמים סיכון מידי אך הם עלולים לגרום לבעיות שונות. כתשעים וחמישה אחוזים מהם מסולקים על ידי הגוף אך חמישה אחוזים מגיעים לזרם הדם ומשפיעים על הגוף.

שיפור בהרגשה

המאמץ משתלם . בתוך תקופה לא ארוכה של שבוע עד שלושה חודשים , אתה עשוי לחוש שיפור ניכר. להיות יותר ערני ונמרץ , פעולת העיכול משתפרת, תופעות אלרגיות נעלמות ובעיות שונות שסבלת מהן עשויות להיפתר בחלקן.

מי שסובלך ממשקל יתר , מגלה שהתאבון מתאזן, תחושת הבולמוס נעלמת , יש ירידה הדרגתית ומאוזנת במשקל וכל זאת ללא ספירת קלוריות. למעשה זו לא דיאטה במובן המקובל של המילה.

כדי לדעת מהם המאכלים המומלצים כדאי לפנות לדיאטן מוסמך.