דיאטה מהירה – עד כמה זה כדאי?

חג הפסח כמעט ועבר והסטטיסטיקה מלמדת שאחרי החג אני מעלים בין שלושה לארבעה קילו. הקיץ בפתח, כולם רוצים להיכנס לג'ינס, לטישרטס ולבגד הים. האם כדאי לעשות דיאטה מהירה?
דיאטה מהירה

תוכן עניינים

דיאטה מהירה - החסרונות והסכנות

• בכל דיאטה מהירה יש ירידה דראסטית בכמות הקלוריות שאנו צריכים לספק לגוף.

• דיאטה מהירה היא דיאטה שאינה מספקת את כל אבות המזון, את כל הוויטמינים והמינראליים הדרושים לגוף.

• דיאטה מהירה יכולה לפגוע בגוף. לעתים אנו רואים את הסימנים מיד ולעתים נחוש בתופעות רק לאחר כמה חודשים.

 • כל דיאטה מהירה גורמת לפירוק השריר, לתחושת רעב, לירידה במצב הרוח ולעלייה במשקל . גם אם הצלחנו להוריד 2-3 קילו במהירות , מיד כשנחזור לשגרה, הקילוגרמים יחזרו ואולי אפילו נוסיף כמה קילו .

• דיאטה מהירה תגרום לירידה במסת השריר. ירידה במסת השריר גורמת להאטה בחילוף החומרים וברגע שמפסיקים לעשות דיאטה מהירה נוצרת עלייה במשקל.

דיאטה מהירה – איך זה עובד?

לרוב, בגמר כל דיאטה מהירה מתרחשת עלייה מהירה במשקל. איך זה קורה?

כאשר הגוף לא מקבל את כל כמות הקלוריות שהוא זקוק, הוא שורף שומנים, פחמימות ושרירים וכך נוצרת ירידה במשקל. הקילוגרמים הראשונים שנושרים כשעושים דיאטה מהירה הם בשל איבוד נוזלים. בגוף יש פחמימה הקרויה גליקוגן. תפקיד הגליקוגן הוא לספק אנרגיה לגוף. הגוף, כמכונה חכמה , דואג לחדש כל יום את מלאי האנרגיה – את הגליקוגן. כאשר אנו מונעים מהגוף את הקלוריות שלהם הוא זקוק יש הידלדלות של המאגרים. כל גרם גליקוגן מחזיק אתו עוד 2 גרם מים. ולכן אם הצלחנו להוריד חצי קילו שומן, בסוף התקופה של דיאטה מהירה נוריד לזה עוד קילו מים, והנה קיבלנו ירידה מהירה של קילו וחצי. ברגע שלא נהיה במצב של דיאטה מהירה הגוף יחזיר לעצמו גם את השומן וגם את הנוזלים.

דיאטה מהירה - כמה טיפים שעוזרים תמיד

 • הירשמו לקבוצת תמיכה – קבוצת תמיכה תמיד תעזור לכם להוריד במשקל. חברי הקבוצה יתמכו בכם בשעת שבירה וגם אתם תרגישו מחויבים להורדה במשקל.

 • אל תתקמצנו- פנו לדיאטן שיתאים לכם דיאטה מתאימה ויתמוך בכם בעת הדיאטה. אל תבנו על זה שתצליחו גם לחסוך כסף וגם להוריד לבד .

• זכרו, פנייה לדיאטן עדיפה על כל סוג של דיאטה מהירה . דיאטן יעזור לכם לשמור על המסגרת ולהתמיד בדיאטה .

• אכלו ארוחות קטנות כל 3-4 שעות כך לא תגיעו למצב של רעב ושל התנפלות על האוכל.

• דאגו שתמיד יהיה במקרר מרק חם מוכן. כשאתם עושים דיאטה מהירה וחוזרים הביתה מורעבים, במקום להתנפל ולצרוך קלוריות מיותרות חממו את המרק והשביעו את תחושת הרעב .

דיאטה מהירה – מה לא לעשות

• כשעושים דיאטה מהירה,ובכל דיאטה, – לא לאכול מאכלים מטוגנים . תחסכו בקלות המון קלוריות .

• גם כשעושים דיאטה מהירה, ותמיד, – לא לאכול אוכל מתוק בבוקר. אכילת סוכרים מעוררת את התיאבון ואת הרעב. אם תאכלו מתוק בבוקר תרגישו רעבים במשך כל היום.

• אל תחזיקו בבית מאכלים בעלי קלוריות רבות ובמיוחד כאלו שאתם אוהבים ולא עומדים בפיתוי.

מחקר שנערך בארצות הברית והשתתפו בו כ4,000 איש הוכיח כי רוב האנשים שהורידו במשקל עשו זאת באמצעות דיאטה מאוזנת ולא בחרו באף סוג של דיאטה מהירה.