הרזיה

הרזיה היא תהליך שבו אנו מנסים להשיל קילוגרמים עודפים ממשקל הגוף. הרזיה נכונה היא הרזיה שבה התפריט מכיל את כל אבות המזון.בתהליך הרזיה רצוי מאוד להיעזר בדיאטן מוסמך אשר יכין לנו תפריט בריא ומאוזן ויעקוב אחרי צריכת הקלוריות היומית.
פעילות גופנית להורדת משקל

תוכן עניינים

תהליך הרזיה – חשוב לאכול

זה נשמע דבר והיפוכו אבל לא!! 

כן, כדי לרזות חשוב לאכול!! הגוף זקוק לאנרגיה כדי לתפקד והקלוריות הן הספקיות הראשיות של האנרגיה. אם נמעיט באכילה, הגוף שלנו ייכנס לחרדה ולמשטר חירום. את מעט הקלוריות שנאכל הגוף יאגור לשעת חירום, וכדי לחסוך באנרגיות הוא יפרק כמה שפחות קלוריות. לכן, בתהליך של הרזיה חשוב לאכול את כל אבות המזון ולספק לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה.

הרזיה – החשיבות בקבוצת תמיכה

התהליך של הרזיה אינו תהליך קל. ההשתתפות בקבוצת תמיכה מקלה על התהליך. קבוצת תמיכה היא קבוצה הנפגשת בזמן קבוע, וכל המשתתפים בה מחזקים איש את רעהו,מעודדים, מגבירים את המוטיווציה ומונעים רגעי נפילה  ושבירה.

הרזיה באמצעות דיאטת כאסח? – עדיפה דיאטה הדרגתית!

דיאטות כאסח המבטיחות ירידה מהירה מסתיימות בדרך כלל בעלייה חוזרת במשקל. לעתים אפילו בהשמנה נוספת. לכן, כדי להוריד במשקל ולהתמיד בתהליך של הרזיה עדיף לעשות דיאטה הדרגתית ולתת לגוף להתאים את עצמו לשינוי  והסתגל לאורח חיים חדש. קצב הירידה המומלץ הוא של חצי קילו עד קילו בשבוע. לצורך זה יש להפחית מהתפריט היומי סך של 500 קלוריות בלבד כל יום . צמצום של 3,500 קלוריות בשבוע  יגרום לירידה של חצי קילו .  חובה לציין כי בתהליך של הרזיה קצב הירידה הרצוי שונה מאדם לאדם ולכן, כפי שכתבתי בתחילת המאמר, רצוי לעבור תהליך הרזיה בליווי דיאטן מוסמך.

הרזיה – כמה טיפים שיעזרו לרזות בקלות

  • לאכול מזונות עשירים בחלבונים. החלבונים משביעים יותר  וכדי לפרק אותם, הגוף צורך יותר קלוריות.
  • לאכול מרקים דלי קלוריות. הם משביעים וחסכוניים בקלוריות
  • לאכול ארוחות קטנות כל כמה שעות גם כשאינכם רעבים.כך תימנעו מהרגשת רעב ומזלילה מוגברת.
  • לאכול לאט ולהקטין את כמויות המזון שאתם צורכים. כדאי להחליף את הצלחות ולאכול בצלחות קטנות יותר.
  •  כדאי לשתות כוס מים לפני תחילת הארוחה. המים ימלאו את הקיבה ויתנו הרגשת שובע. גם  בתוך הארוחה רצוי לשתות בין טעימה לטעימה,  זה ייתן הרגשת שובע ומלאות.
  • כאשר אתם יוצאים לאכול במסעדה אכלו לפני כן  בבית פרי או יוגורט . לא כדאי להגיע למסעדה מורעבים ולהתנפל על האוכל .
  • אם מוגש לכם מזון מטוגן , כדאי לספוג את השומן בנייר סופג . כך תמעיטו בקלוריות ותזרזו את התהליך של הרזיה.

הרזיה – איך להימנע ממוקשים בעלי קלוריות מרובות

  • להעדיף ירקות על פירות. הם מכילים הרבה פחות קלוריות.
  • לצמצם את צריכת האלכוהול. משקאות אלו עשירים בקלוריות ומעכבים הרזיה.
  • מיצים טבעיים מכילים סוכר רב ולכן תמיד עדיף לשתות מים. כברירת מחדל אפשר למהול את המיצים במים.
  • לאכול מוצרי חלב בעלי אחוזי שומן נמוכים.
  • במנות העוף מומלץ  להוריד את העור . כך אפשר לחסוך כמאה קלוריות ויותר בכל מנה. 
  •  תמיד, ולא רק בתקופת הרזיה, השתמשו בתחליפים דיאטטיים ודלי קלוריות.קיימים הפרשי קלוריות עצומים בין המזונות הרגילים ובין התחליפים דלי הקלוריות.