ירידה במשקל – איך להוריד ולהישאר רזים?

גם כאשר אתם נמצאים בתהליך של ירידה במשקל, אתם חייבים לאכול את כל אבות המזון שהגוף זקוק להם וגם את הוויטמינים. ירידה במשקל שלא תכלול את כל הדרוש לגוף תביא למצבים של מתח ולחצים ובשל המתח והלחצים נרבה באכילה וכן הלאה. זהו מעגל סגור ללא מוצא. לכן כאשר מתחילים את התהליך של ירידה במשקל חשוב להיוועץ עם תזונאי מוסמך ולבנות תפריט שיביא לירידה במשקל ברוגע, בהתמדה וללא הרגשת רעב. קצב הירידה במשקל הוא אישי ומושפע מגורמים רבים. ירידה במשקל שונה מאחד לשני ותלויה בגיל, בהרגלי אכילה, בעבר עתיר דיאטות ובפעילות גופנית.
ירידה במשקל

תוכן עניינים

ירידה במשקל – שינוי הרגלי האכילה

כאשר אנו רוצים לשנות את הרגלי האכילה צריך לשים לב לכמה גורמים:

  • באיזה שעה ביממה אנו רעבים יותר?
  • מתי אנחנו אוכלים יותר,כאשר טוב לנו או רע לנו?
  • איזה טעם אנו אוהבים מתוק, מלוח או אולי חריף?
  • על מה אנו לא מוכנים לוותר גם כאשר אנו מאוד רוצים לרדת במשקל?

אחרי שענינו על השאלות, נבנה עם דיאטן מוסמך תפריט דיאטה שיתאים לגורמים הנ"ל. ירידה במשקל לא צריכה להיות תקופה של סבל ורעב. לאט  ובהתמדה ובשילוב דיאטן מוסמך נצליח להתגבר על ההרגלים  הישנים ולרכוש הרגלי אכילה חדשים.

ירידה במשקל- איך נצליח להוריד ולהישאר רזים?

הנה כמה טיפים שיעזרו לנו לרדת במשקל ולשמור על התוצאות.

  • כאשר אתם מתחילים תהליך של ירידה במשקל הציבו לעצמכם יעד . לדוגמה, תלו במקום בולט את מכנסי הג'ינס שאהבתם וכבר הרבה זמן לא עולים עליכם. מפעם לפעם מדדו אותם. צמצום ההיקפים יעודד אתכם להמשיך בתהליך.
  • אל תאכלו שלוש ארוחות כבדות. חשוב לאכול 5 ארוחות ביום . כך תאותתו לגוף כי אינכם מחסירים ממנו מזון והגוף לא יקמץ בשחרור ובשרפת הקלוריות. גם תהליך העיכול שורף קלוריות, ולכן עדיף להפעיל את הקיבה יותר פעמים ביום.
  • אנשים רבים מבלבלים בין רעב לצמא  ואוכלים גם כאשר הגוף אינו דורש אוכל. כאשר נדמה לכם שאתם רעבים התחילו בשתייה. אם הקיבה נרגעה- חסכתם קלוריות. אם לא  אכלו, אך במידה .
  • בין הארוחות מומלץ לאכול ירקות ירוקים. אפשר לתבל אותם ולהוסיף קצת שמן זית ומיץ לימון. כדאי להכין במקרר קערה עם ירקות מוכנים לאכילה.
  • בין הארוחות או בארוחת הביניים אפשר לאכול ביצה קשה. ביצה קשה היא חלבון והחלבונים נותנים תחושת שובע לגוף.
  • מבין הירקות בחרו את הירקות הצבעוניים. הצבעים מעידים על ערך תזונתי גבוה.
  • כאשר אתם נמצאים באירוע או במסעדה, שימו לב מה אתם אוכלים . אם אתם אוכלים סלט, הימנעו מהרוטב. לעתים הרוטב מכיל כמות קלוריות השווה לארוחה שלמה.
  • תנו לעצמכם פרס. פעם בשבוע אכלו את המאכל האהוב עליכם בלי לספור קלוריות.
  • זכרו, התמדה היא מילת המפתח בתהליך של ירידה במשקל.