שומרי משקל – איך שומרים על המשקל לתמיד

האדם הקדמון לא עשה דיאטה. הוא היה רזה כי הוא אכל ותזונה נכונה. הוא אכל דגים, פירות וחלבונים מהחי ומהצומח. הוא לא אכל לחם,לא עוגות, לא פחמימות מעובדות ולא אוכל מטוגן ומלא שמן. עודף משקל היא בעיה של הדור האחרון שבשל חידושי הטכנולוגיה התחכם ופיתח מאכלים תעשייתיים הגורמים לעודפי השומנים.
תפוח וסרט מידה

תוכן עניינים

שומרי משקל הם האנשים המקפידים, וגם מצליחים, לשמור על משקל הגוף התקין למשך זמן רב. שומרי משקל הם אנשים האוכלים תפריט מאוזן הבנוי מכל אבות המזון. לכל אב מזון יש תפקיד בגוף ואי אפשר לוותר עליו.ככל שנישאר תקופה ארוכה יותר במשקל התקין, כך גוברים הסיכויים כי נתמיד לשמור על המשקל.

שומרי משקל – הדרך להרזיה עוברת דרך דיאטה

כדי להגיע למשקל תקין רובנו נאלצים לעשות דיאטות.דיאטה היא רק האמצעי , היא רק הדרך להגיע  למשקל התקין. ההישג הגדול הוא השמירה על המשקל לתמיד. שומרי משקל הם האנשים העושים מאמצים קבועים לשמור על משקל גוף תקין וקבוע.במאמר זה נביא סקירה על דיאטות שונות שיעזרו לנו להגיע למשקל הרצוי. נדון גם ביתרונות ובחסרונות.

  • דיאטת חלבונים – שומרי משקל רבים מכירים את הדיאטה ורבים גם התנסו בה. זוהי דיאטה שבה אוכלים אך ורק חלבונים. אומנם הירידה בדיאטה זו מהירה אך יש בה חסרונות. הנזק הנגרם לגוף, בעיקר לכליות הוא בלתי הפיך. לא זו הדרך המומלצת עבור שומרי משקל.
  • דיאטת אטקינס –  גם את הדיאטה הזו מכירים שומרי משקל רבים. היא דומה לדיאטת חלבונים אך בתוספת ירקות פירות ומוצרי חלב בכמות מוגבלת.  דיאטה זו גורמת לנזקים בגוף,לעצירות, לדיכאון ולעייפות. גם דיאטה זו אינה הדרך המומלצת עבור שומרי משקל.
  • דיאטת כרוב, דיאטת לחם ועוד דיאטות אופנתיות – אלה דיאטות הבנויות מאב מזון אחד בלבד. לרוב הן גורמות לחולשה ולעייפות. קשה ולא בריא להתמיד בהן.

שומרי משקל –הפתרונות לשמירה על משקל תקין

  • שומרי משקל זה לא דיאטה. זו דרך חיים. כל מי שאינו מפנים זאת עולה ויורד במשך חייו. כאשר עושים דיאטות מהירות מעלים מהר ובדרך כלל אפילו יותר ממה שהורדנו.
  • הירידה הומלצת היא כחצי קילו בשבוע . כל מי שמוריד חצי קילו בשבוע הוא בעל יותר סיכוי גבוה יותר לשמור על המשקל גם תקופה ארוכה לאחר סיום הדיאטה.
  • שומרי משקל מקטינים את כמות הפחמימות ומרבים באכילת חלבונים. בכל ארוחה יש לאזן בין הפחמימות והחלבונים . חשוב לאכול כמות של פחמימות בכל ארוחה, אך אם נשארים רעבים להוסיף עד חלבונים וגם ירקות. החלבונים מתפרקים בגוף באופן איטי יותר וגורמים לנו לתחושת שובע למשך זמן רב יותר.
  • לאכול חמש ארוחות קטנות במשך היום במקום שלוש ארוחות גדולות.
  • אין טעם לספור קלוריות. לא המספר של הקלוריות חשוב אלא סוג הקלוריות ומה קורה להן בגוף. מי שיאכל,לדוגמה, 1200 קלוריות של פחמימות יוריד הרבה יותר לאט מאשר מי שיאכל פירות וירקות באותה כמות של קלוריות.
  • חשוב להשתתף בקבוצות תמיכה. שומרי משקל זקוקים לתמיכה מתמדת. לא רק בזמן שהם עושים דיאטה. יעקב קרפך,דיאטן קליני מוסמך, מקיים קבוצות תמיכה רבות המלמדות על תזונה נכונה ועל שמירת משקל לתקופה ארוכה.